شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۰۷:۰۷

مراسم روز جهانی دریانورد آغاز شد

باشگاه خبری فراساحل: مراسم روز جهانی دریانورد ساعاتی پیش باحضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان ارگان‌های دریایی کشور آغاز شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا در مراسم روز جهانی دریانورد که در ساختمان اداره امتحانات و اسناد سازمان بنادرو دریانوردی در حال برگزاری است معاون دریایی سازمان بنادر با تبریک روز جهانی دریانوردی و هیدروگرافی به تشریح وضعیت دریانوردی در ایران پرداخت.


محمد راستاد با بیان اینکه کشتیرانی‌های کشور به نیروی انسانی خود مفتخر است گفت: خوشبختانه دریانوردان ایران در سطح بین الملل شناخته شده و دارای جایگاه ویژه‌ای هستند. معاون دریایی سازمان بنادر افزود: وجود انواع ناوگان کشتی در ایران باعث شده مسئولیت مهمی در اقتصاد ملی متوجه بخش دریا و صنعت کشتیرانی باشد. وی در ادامه با بیان این مطلب که ایران در لیست سفید آموزش دریانوردی جهانی قرار دارد گفت: در حال حاضر 144 هزار دریانورد شاغل در ایران داریم که همگی گواهینامه معتبر جهانی از سازمان بنادر دریافت کرده‌اند.

راستاد در پایان با اشاره به توانمندی‌های ایران در حوزه هیدروگرافی اظهار داشت:در حال حاضر حایگاه خوبی را در حوزه تولید نقشه‌های جهانی به دست اوردیم که خوب نشان از موفقیت و دستاورد مهمی برای کشور است. در ادامه این مراسم علی مرزبان مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی به قرایت پیام دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی Imo پرداخت. کیتا پلینگ در این پیام با گرامیداشت 25 ژوئن به عنوان روز دریانوردی عنوان داشت این روزدر سال 2010 انتخاب شد تا همکاری و جایگاه ویژه دریانوردی در اقتصاد جهانی به رسمیت شناخته شود.


وی ادامه داد: با توجه به جایگاه ویژه دریانوردی در جهان در این روز ما در بنادر، شرکت‌های کشتیرانی و البته سازمانImo  برای یادآوری تاثیر دریانوردان در زندگی جشن می‌گیریم. وی در ادامه با یاد آوری تاثیر دریانوردان در اقتصاد و زندگی مردم جهان افزود: در حال حاضر یک میلیون دریانورد در سرتاسر گیتی در حال فعالیت بر روی ناوگان‌های تجاری و راهبردی هستند. وی با بیان این مطلب که در این روز قدردان دریانوردان جهانی هستیم گفت: امسال شعار سال را "در دریا برای همه" انتخاب می‌کنیم و از همه درخواست داریم از این شعار استفاده کنند. وی در پایان پیام خود افزود: با توجه به ناشناخته بودن دریانوردان در خارج از حوزه فعالیت خود، مردم این شعار را در شبکه‌های اجتماعی باز نشر کرده تا دریانوردان از افتخار جایگاه‌شان بهره‌مند شوند.



  کد خبر : 1889
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :